Tilaus- ja sopimusehdot
Päivitetty 4.4.2025
1. Sopimuksen osapuolet
Lahia avoin yhtiö (Y-tunnus 3277415-8) myy häihin liittyviä tuotteita, joita on mahdollista personoida/yksilöidä asiakkaan toiveiden mukaisesti. Tässä sopimuksessa käytetään termiä “Myyjä”, kun tarkoitetaan tuotteita myyvää tahoa ja termiä “Asiakas”, kun tarkoitetaan tuotteita vastaanottavaa tahoa. Sopimus syntyy Myyjän ja Asiakkaan välille.
2. Tilaaminen ja sopimuksen syntyminen
Asiakas voi tehdä tilauksen verkkosivujen kautta, sähköpostitse tai Instagramin yksityisviestillä. Verkkokaupassa sopimus syntyy, kun Asiakas maksaa tilaamansa tuotteet käytettävissä olevaa maksutapaa käyttäen. Sähköpostin ja Instagramin kautta tilatessa sopimus syntyy, kun Asiakas maksaa Myyjän sähköpostitse lähettämän ennakkolaskun tilatuista tuotteista. Myyjä ottaa tilauksen käsittelyyn maksusuorituksen jälkeen.
3. Hinta ja maksuehdot
Hinnat ovat ilmoitettu Myyjän verkkosivuilla ja Instagram-tilin kohokohdissa, ja ne sisältävät arvonlisäveron. Asiakas maksaa tilauksen pankkisiirrolla (SEPA-maksu) tai käyttäen maksupalveluntarjoajan tarjoamia maksutapoja. Kaikki tilaukset tulee maksaa kokonaisuudessaan ennen toimitusta. Osamaksu, erämaksu tai laskutusmahdollisuus eivät ole saatavilla. Asiakas sitoutuu maksamaan koko tilauksen summan etukäteen hyväksytyllä maksutavalla ennen tuotteiden toimitusta.
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Lisätietoa maksamisesta löydät Paytrail Oyj:n sivuilta: paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
4. Toimitus
Tuotteet toimitetaan postipakettina Postin välityksellä. Tuotteet pyritään postittamaan mahdollisimman nopeasti, viimeistään 7 arkipäivän kuluttua sopimuksen syntymisestä (maksusuorituksesta) (pois lukien rusetit, jotka valmistetaan tilauksesta ja lähetetään viimeistään 14 vuorokauden kuluessa maksusuorituksesta muiden samaan aikaan tilattujen tuotteiden kanssa, ellei toisin sovita). Asiakas hyväksyy, että toimitusaika voi vaihdella Postin aikataulujen mukaan, eikä Myyjä ole vastuussa tällaisista toimitusviivästyksistä. Mikäli tuote katoaa tai rikkoutuu toimituksen aikana, on siitä ilmoitettava Myyjän asiakaspalveluun (lahiatuotteet@gmail.com) mahdollisimman pian Asiakkaan huomattua asian. Tällaisissa tilanteissa Myyjä toimittaa korvaavan tuotteen veloituksetta. Postikulut määräytyvät Postin voimassa olevan kuluttajahinnaston mukaisesti. Myyjä pidättää oikeuden toimitushintojen muutoksiin. Asiakkaan vastuulla on varmistaa oikea toimitusosoite.
5. Vaihto- ja palautusoikeus ja palautusehdot
Palautusoikeus ei koske asiakkaan toiveiden mukaisesti personoituja/yksilöityjä tuotteita. Tällaisia ovat esimerkiksi aamutakit, sormusrasiat tai aamutossut, joissa on painatuksia tai tuotteet, jotka on muutoin valmistettu asiakkaan toiveiden mukaisesti.
Asiakkaalla on 14 päivän palautusoikeus personoimattomille/yksilöimättömille tuotteille, jotka ovat käyttämättömiä, alkuperäisessä kunnossa ja edelleen myyntikelpoisia. Palautettavassa tuotteessa ei saa olla käytön jälkiä. Palautuksen edellytyksenä on, että Asiakas ilmoittaa palautettavasta tuotteesta 7 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta sähköpostitse Myyjän asiakaspalveluun (lahiatuotteet@gmail.com). Asiakas vastaa palautuskustannuksista (postimaksut), ellei tuotteen palautus johdu virheellisestä tai viallisesta tuotteesta.
Mikäli tuotteessa on virhe tai se on muuten viallinen, Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Myyjän asiakaspalveluun (lahiatuotteet@gmail.com) mahdollisimman pian, viimeistään 7 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Vaihto-oikeus koskee vain käyttämättömiä viallisia tai virheellisiä tuotteita. Vaihto voidaan tehdä vastaavalla tuotteella. Alkuperäinen tuote on palautettava ennen korvaavan tuotteen toimittamista.
Asiakas vastaa tuotteen asianmukaisesta pakkaamisesta palautuksen yhteydessä. Hyvitys palautetuista tuotteista suoritetaan 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta.
6. Yksityisyys ja tietosuoja
Asiakkaan henkilötietoja käsitellään ja suojataan Myyjän tietosuojaselosteen mukaisesti. Tietosuojaselosteessa määritellään tarkemmin, kuinka Myyjä kerää, käyttää, säilyttää ja suojaa Asiakkaan henkilötietoja. Asiakas hyväksyy, että hänen tietonsa voivat olla mukana käsittelyssä, joka on tarpeen sopimuksen täyttämiseksi. Tietosuojaseloste on luettavissa täällä.
8. Muuta
Myyjä pidättää oikeuden tilaus- ja sopimusehtojen muutoksiin. Asiakkaan on ennen tilauksen tekemistä tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja sopimusehtoihin.
8. Riitojen ratkaisu
Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla, mutta tarvittaessa oikeuslaitoksen kautta.